Kiša, snijeg, led, hladnoća…temperaturni uvjeti, značajno utječu na naša vozila, i ma koliko puta pročitali ili čuli savjete o održavanju vozila, nije ih naodmet ponoviti.
Prema službenim podacima, prosječna starost vozila na hrvatskim cestama iznosi 13 godina. Bez obzira na starost automobila, svako vozilo koje je u upotrebi potrebno je pripremiti za zimu. Osim održavanja vozila kroz redovni godišnji servis, navesti ćemo savjete našeg rukovoditelja Službe održavanja , koje bi bilo dobro primijeniti na vrijeme, a u svrhu sigurnosti i vozila i sudionika u prometu:
1. Akumulator
Jedan su od najčešćih uzroka nemogućnosti paljenja motora. Ako ne znate kad ste ga zadnji put provjerili, a kamoli promijenili – vrijeme je. Punjenje akumulatora ne možete obaviti bezbroj puta, zato provjerite akumulator. Iznenadni zastoj i nemogućnost paljenja vozila na cičoj zimi nije baš nešto što pretjerano volimo. Akumulatori obično imaju garanciju 2-3 godine, a cijene variraju od 300 kuna na više. Mijenjanje akumulatora nije znanstvena fantastika, no ako niste vični, prepustite stručnjaku.
2. Antifriz
Tekućina za snižavanje ledišta rashladne tekućine obveza je svakog vozača. Antifriz kupujte ovisno o podneblju, a naša je preporuka svakako do -50 stupnjeva. Neadekvatna tekućina za stakla, dovodi do smanjene vidljivosti i dovodi do oštećenja komponenti za smrzavanje stakala. Investicija nije velika, a nužno je potrebna. Nije loše u vozilu imati dodatnu bocu sa tekućinom.
3. Servis
Servisiranje vozila nužno je jednom godišnje, a ovisno o učestalosti korištenja vozila, može biti i češće. Nakon ljetnih mjeseci, nužno je prekontrolirati gustoću rashladne tekućine, ima li u sustavu goriva nakupina vode koje su nastale kondenzacijom tijekom ljetnih mjeseci, ispravnost svjećica (kod starijih vozila grijaćih svjećica vozila). Kablove je potrebno zaštititi od vlage, posebice ako je riječ o benzinskim motorima. Servis vozila trošak je koji ćete platiti od 1000 kuna naviše, ovisno o kojem je vozilu i potrebnim radnjama riječ.
4. Oštećenja na limu
Ogrebotine, pukotine i slična oštećenja na limariji, potrebno je sanirati prije zime, jer dolaskom niskih temperatura oštećenja na laku se mogu proširiti.
5. Potrebna oprema
Lanci, prva pomoć, mali vatrogasni aparat, suhe krpe, rezervne svjećice, pokoji alat, boca vode…sve bi se to moralo naći u prtljažniku vozila. Nikako ne zaboravite na strugalicu, i sredstvo za odleđivanje stakala, koje je potrebno posebno u vrijeme niskih temperatura. Možda nije ekološki najprihvatljivije, no prije struganja stakla dobro je upaliti motor, i ostaviti ga da dođe na radnu temperaturu kako bi se led lakše ostrugao.
Sretan i siguran put!